tirsdag den 8. november 2016

Romanprojekt. Mit liv er så bittert, at kaffen skal være sød!

... griner Elli, da jeg kommenterer de tre rør sukker, hun hælder i en kop espresso.
Det er Blagoevgrad 2.0 – den nye tid med demokrati og drømmen om velstand.
Vi møder ministerpræsidenten, Boyko Borissov, der er ude på charmeoffensiv i forbindelse med søndagens præsidentvalg. Han vinker til flokken af skolebørn med bulgarske flag, sætter sig ind bag rattet i sin skinnende firhjulstrækker, gasser op og forsvinder fra området med højhusbyggeri fra kommunisttiden, som om det hele netop kun er ... en drøm

Eli har ikke tænkt sig at stemme. Det gør ingen forskel, mener hun. Alle ved, at det alligevel er mafiaen, der bestemmer.
 

Jeg forlader nu den bulgarske virkelighed og dykker ind i romanens fiktive.
Jeg håber at finde drømmen om Blagoevgrad 3.0
Tak til Eli, Janis, Desi, Fillipas, Elias og Nushka for at dele deres personlige beretninger med mig.